Ételek és gyümölcsök a látáshoz, Kapcsolódó cikkek


Ételek, amikkel segítheted a látásodat Fessler Emma Most megmutatjuk, milyen ételek segítségével támogathatod szemed egészségét!

ételek és gyümölcsök a látáshoz a legjobb látáscseppek

A táplálkozás szerepe szemünk egészségében Szemünk egyre nagyobb igénybevételnek van kitéve: nem elég az írás, olvasás, tűző napfény, de szinte egész nap képernyőket nézünk, akár a munkahelyen, akár otthon vagy utazáskor. A rendszeres szemorvosi vizsgálat fényt deríthet a még csak kezdődő látásromlásra, a szemtorna és a pihentetés pedig javíthat is egy kicsit a látáson.

Ám ha a táplálkozás során nem viszed be a megfelelő mennyiségű vitaminokat, ásványi anyagokat, akkor nem támogatod eléggé a fáradt szemed munkáját, és a tünetek is hamarabb jelentkezhetnek.

Vitaminok Milyen gyümölcsök és zöldségek láthatók a látásra? Az antioxidánsokat tartalmazó gyümölcsök és zöldségek nagy mennyiségének fogyasztása nemcsak a test egészségét szolgálja, hanem a normális látásmódot is fenntartja, és segít megelőzni a különböző szembetegségeket.

Lássuk, milyen anyagokra is van szükségünk. Forrás: Thinkstock A sokat emlegetett sárgarépa Szemünknek az egyik legfontosabb a megfelelő A-vitamin- és béta-karotin-bevitel.

Szemvédő ételek

Ezek az anyagok a jól ismert sárgarépában találhatók meg magas arányban, melytől nem fütyülni tanulhatsz meg, hanem élesebben látni. Az A-vitamin ugyanis elengedhetetlen a szem ideghártyájának működéséhez, ennek a vitaminnak az előanyaga pedig a béta-karotin.

Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye a szeme egészségéért Táfelspicc Minden bizonnyal. És azt tudta, hogy a répa a szem egészségében is fontos szerepet játszik? Ám azzal már kevesebben vannak tisztában, hogy nemcsak a narancssárga zöldség van hatással a látásra, hanem például a kelkáposzta, a tojás, az áfonya és a mandula is. Egy kiegyensúlyozott és egészséges étrend fenntartása nemcsak az alakunk, hanem a látásunk miatt is rendkívül fontos.

Hiányukban a szem képalkotása nem lesz tökéletes, romlik a sötéthez való alkalmazkodás, hosszú távú hiánybetegség végső stádiumában akár vakság is jelentkezhet. Ha teheted, fogyassz sok sárgarépát, illetve májat, tejtermékeket, tengeri halakat és tojássárgáját. Finom és hatékony: az áfonya Forrás: Thinkstock A fekete áfonya fő hatóanyaga a mirtillin néven ismert flavonoid, mely antioxidánsként működik.

Arra, hogy szemünk épségéhez milyen fontos ez az anyag, még a második világháború során jöttek rá, amikor a feketeáfonya-kivonatot kapott pilóták sokkal jobban láttak a sötétben, és éleslátásuk is jelentősen javult. Az áfonya tehát rendkívül sokat javít a szem állapotán, segíti az oxigénellátását, erősíti a kollagénszerkezetét, így még a szem öregedése ellen is használ.

  1. Milyen gyümölcsök és zöldségek láthatók a látásra? - Édesség
  2. 5 látásjavító zöldség, gyümölcs és hal | BENU Gyógyszertár

A kutatások szerint még a szürkehályog kialakulásának esélyét is jelentősen csökkenti, illetve lassítja annak kifejlődését. Bár nem olcsó mulatság, igyekezz minél több fekete áfonyát fogyasztani, de jó hatásúak a bioflavonoidokban szintén gazdag színes héjú gyümölcsök is, mint hogyan áll helyre a látásgyakorlat a meggy vagy a lila szőlő, szilva.

ételek és gyümölcsök a látáshoz a látást javító szemtermékek

Tengeri halak Ételek és gyümölcsök a látáshoz Thinkstock A minőségi halhús és halolaj magas telítetlen zsírsavtartalma miatt az egész szervezetnek hasznos. Javítja az agyműködést, gátolhatja a szív- és érrendszeri betegségek megjelenését, és emellett enyhíti a rövidlátást és a farkasvakságot.

ételek és gyümölcsök a látáshoz hogyan lehet visszaállítani egy kis látást

Tartós omega-3 zsírsavhiányban akár a retina is károsodhat, látásromlás léphet fel, de a látás megfelelő kifejlődésénél is elengedhetetlen, így gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt fontos a sok halhús fogyasztása — vagy megfelelő mélytengeri halolajkapszulák szedése. Lutein és zeaxantin Ezt a két anyagot főleg a reklámokban ételek és gyümölcsök a látáshoz, de valóban rendkívül fontosak szemünk egészségéhez. Több kutatás is bebizonyította, hogy az antioxidánsok közül ez a két színanyag kiemelkedő jelentőségű: a gyümölcsöknek és a zöldségeknek színt adnak, és a szem retinájában is nagy mennyiségben megtalálhatók.

ételek és gyümölcsök a látáshoz gyors kezdet a látás javításában

Ha a lutein és a zeaxantin szintje megfelelően magas, az védi a retinát a fény káros hatásaitól, és segíti épségének megőrzését. Ha sok zöldséget eszel, akkor biztosítod a megfelelő bevitelt — főként a kukorica, a spenót tartalmazza e két anyagot, de értékes forrás a tojássárgája, a káposzta és a brokkoli is.

Sokkal nagyobb kárt okozol, ha nem juttatod be szervezetedbe a szemnek szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat!

C-vitamin-bombák A C-vitamin immunrendszerünk védelmében játszik nagy szerepet, de képes hatástalanítani a káros szabad gyököket, javítja a sejteket, és csökkenti a homályos látást is — nem is beszélve az időskori szembetegségekről, melyeket szintén segít megelőzni. Ha természetes forrásból szeretnéd fedezni a napi C-vitamin-szükségleted, akkor a homoktövis és a hideg áztatással készült csipkebogyótea fogyasztása ajánlott az olyan zöldségek és gyümölcsök mellett, mint a paprika vagy a kivi.